Με αφορμή το νέο Toyota GT86, το οποίο αποτελεί συνεργασία των Toyota (φτιάχνει το σασί, το αμάξωμα και το εσωτερικό) και της Subaru (φτιάχνει τον κινητήρα, ένα δίλιτρο τετρακύλινδρο μπόξερ), σκέφτηκα να παραθέσω τα 10 καλύτερα αυτοκίνητα που έχουν προέλθει από συνεργασίες εταιρειών που άλλοτε μοιάζουν ταιριαστές και άλλοτε όχι και τόσο.
1. Toyota GT86 - Subaru BRZ
Οι δυο εταιρείες αποφάσισαν να εισακούσουν τις προσεχές των απανταχού αφοσιωμένων οδηγών και αποφάσισαν να μας δώσουν ό,τι ζητάμε: πίσω κίνηση, όμορφο (οκ αυτό είναι σχετικό) κουπέ σχήμα, μπλοκέ διαφορικό, 200 ατμοσφαιρικούς ίππους και ανάρτηση ρυθμισμένη για "πόρτες". Ο τύπος γενικά παραπονιέται ότι η μηχανή δεν έχει αρκετή δύναμη, αλλά μεταξύ μας νομίζω ότι αυτά είναι μπούρδες των καλομαθημένων στους 300+ ίππους ξένων δημοσιογράφων.
2. FORD ESCORT COSWORTH
Η Ford έχει παράδοση στο να προσφέρει προσιτές, γρήγορες εκδόσεις καθημερινών αυτοκινήτων (βλ. Lotus Cortina, Escort MKII, Lotus Carlton) συνεργαζόμενη με "ψαγμένους" κατασκευαστές. Με αυτό το escort όμως έβαλε τόσο ψηλά τον πήχη, που μόνο με το τελευταίο Focus RS (ναι Νατάσσα, αυτό το λαχανί!) τον πλησίασε. 200 άλογα από 2,000cc turbo
κινητήρα φτιαγμένο εξ ολοκλήρου από την Cosworth (πρέπει να ήταν σφυρήλατες ακόμα και οι βίδες των υαλοκαθαριστήρων), πραγματική τετρακίνηση (όχι haldex και αηδίες) κάθε κάγγουρας της δεκαετίας του '90 νόμιζε ότι με ένα τέτοιο θα μεταμορφωνόταν σε Didier Auriol.
3. LANCIA THEMA
Πριν από τις MErcedes C63AMG, τα Audi RS4 και κάθε λογής BMW M, υπήρχε η Thema. Αυτό το τετράγωνο σεντάν που αναδεύει 80ίλα από κάθε του γρίλια και μοιάζει να σχεδιάστηκε χρησιμοποιώντας μόνο ένα χάρακα, είχε μηχανή Ferrari. Συγκεκριμένα είχε το V8 από την 308 σε λίγο πιο ήρεμη μορφή αλλά όχι και πολύ ήρεμη, αποδίδοντας 215 ίππους και 0-100 σε 6,8''! Το 1986!!! Από τα πιο
4. AUDI RS2
Η Audi έπεισε την Porsche να της εξελίξει το πεντακύλινδρο 20V Turbo εικονικό μοτέρ της, και αποφάσισε αντί να το βάλει σε κάποιο σπορ κουπέ, να το σφηνώσει σε ένα 80 station (ή avant όπως τα λένε οι Γερμανοί). Τετρακίνηση quattro και 340 άλογα για τον ψυχωτικό οικογενειάρχη ή αλλιώς ένα από τα καταλληλότερα αυτοκίνητα για κλέψεις μία τράπεζα και να καταφέρεις να ξεφύγεις. Τώρα που το ξαναβλέπω ας το έχω στα υπόψη, ποτέ δεν ξέρεις....
5. McLaren Mercedes SLR.
Την εποχή που οι οι δύο εταιρείες συνεργάζονταν στη Formula 1, αποφάσισαν να φτιάξουν ένα αυτοκίνητο για το δρόμο σαν επίδειξη τεχνογνωσίας και τι μπορεί να γίνει όταν δύο από τις κορυφαίες εταιρείες του χώρου κάτσουν στο ίδιο τραπέζι. Η Mclaren ήθελε ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό με πινακίδες, ενώ οι Γερμανοί ένα gt που να καταπίνει μεγάλες αποστάσεις με άνεση και ταχύτητα. Το τελικό αποτέλεσμα δεν ήταν τίποτα από τα δύο. Η μηχανή απέδιδε 600+ ίππους που το έκανε ασύλληπτα γρήγορο στις ευθείες αλλά δεν ήταν αυτοκίνητο για πίστα. Ήταν άνετο στο να ταξιδεύει με πολλά χιλιόμετρα στους αυτοκινητόδρομους, αλλά το εσωτερικό είχε φτηνά πλαστικά (για το είδος) και ήταν σχεδόν αντιγραφή αυτού της SL. Αλλά ακουγόταν σαν γερμανικό καταδιωκτικού του Β' Παγκοσμίου και και η σχεδίασή του κάνει κάθε φωτογραφία που περιλαμβάνει μια SLR φλερτάρει με τα όρια της πορνογραφίας...
6. RENAULT CLIO WILLIAMS
Πριν το ψάξω λίγο παραπάνω, μέχρι σήμερα πίστευα ότι τη δίλιτρη μηχανή αυτής της έκδοσης του Clio την είχε ακουμπήσει με το μαγικό ραβδάκι της (έστω, από απόσταση) ένα μέρος της ομάδας της Φόρμουλα 1, Williams (τότε ήταν μαζί με τη Renault στα paddocks). Τελικά φαίνεται ότι το μόνο που έδωσε η Williams ήταν η άδεια να βάλουν το αυτοκολλητάκι με το όνομά της στο πορτ μπαγκάζ, καθώς την εξέλιξη σασί και μηχανής έκανε μόνη της η Renault-Sport. Με το κοντό μεταξόνιο, το μοτέρ με τους "άγριους" εκκεντροφόρους να αποδίδει γύρω στους 150 ίππους και το συνολικό βάρος να μην είναι καν 1000 κιλά, ήταν ένας διάβολος όταν ο δρόμος έστριβε. Μόνο να μην είχε αυτές τις απαράδεκτες χρυσαφί ζάντες....
7. PRODRIVE - SUBARU P2
Η Prodrive είναι η εταιρεία που είναι υπεύθυνη για την παρουσία της Subaru στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλυ. Το Ρ1 ήταν η απόδειξη του τι μπορεί να κάνει αν αποφάσιζε να φτιάξει ένα αυτοκίνητο δρόμου. Κρίμα που δεν το έκανε πράξη.. Το όμορφο κατ' εμέ σουλούπι, κρύβει από κάτω το κινητήρα του αγωνιστικού Impreza μαζί με τα ηλεκτρονικά διαφορικά που αψηφούν τους νόμους της φυσικής. Έκανε τον Jeremy Clarkson να εγκαταλείψει ό,τι είχε φάει για πρωινό όταν αποφάσισε να δοκιμάσει τι μπορεί πραγματικά να κάνει το συγκεκριμένο σύστημα τετρακίνησης:
8. MERCEDES 190E-16 COSWORTH
Η Mercedes ήθελε απεγνωσμένα να έχει στη γκάμα της ένα μοντέλο που να μπορεί να ανταγωνιστεί τις Μ3 και μια που ακόμα δεν της ανήκε η ΑMG, στράφηκε στην Cosworth. Η Cosworth ανταποκρίθηκε με ένα κινητήρα 2.3 λιτρων (που αργότερα μεγάλωσε στα 2.5) που απέδιδε γύρω στους 215 ίππους, σασί πολύ καλά στημένο -αν και μάλλον μαλακό- και κιβώτιο αγωνιστικού τύπου. Αυτό σήμαινε ότι η 1η ταχύτητα ήταν εκεί που σε όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα είναι η 2η και η όπισθεν είχε πάρει κανονικά της θέση της 1ης. Πρέπει να είχε πλάκα να ήσουν σταματημένος στο φανάρι και αφηρημένος να έβαζες την πρώτη για να ξεκινήσεις...
9. BMW M1
Η ιστορική αρχή όλων των μοντέλων Μ έγινε όταν η Βαυαρική εταιρεία ανέθεσε στην Lamborghini να σχεδιάσει για λογαριασμό της ένα αυτοκίνητο για να αγωνιστεί στο τότε πρωτάθλημα GT. Για λόγους ομολογκασιόν αναγκαστικά έπρεπε να κατασκευαστούν 456 αυτοκίνητα και να διατεθούν προς πώληση (σε ζάμπλουτους συλλέκτες προφανώς). Οι Ιταλοί σαν γνήσιος μεσογειακός λαός, καθυστέρησαν τόσο να παραδώσουν το αυτοκίνητο, που οι κανονισμοί των αγώνων άλλαξαν, αφαιρώντας από την Μ1 το λόγο ύπαρξής της. Στην πορεία η Lamborghini που είχε οικονομικά προβλήματα μπήκε σε επιτήρηση, έτσι οι Γερμανοί αναγκάστηκαν να διαρρήξουν το ιταλικό εργοστάσιο και να κλέψουν πίσω τα σχέδια της Μ1 που τους ανήκαν! Αν δεν το έκαναν, δεν θα είχαμε γνωρίσει ποτέ αυτό το κλασσικό '80s σχήμα με το κινητήρα-διαμάντι 6κύλινδρο εν σειρά.
10. LOTUS ELAN
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει υπάρξει αντικείμενο άπειρης
Αυτό το μοντέλο Elan φτιάχτηκε τη "χρυσή" εποχή που η Lotus ανήκε στην Isuzu, με αποτέλεσμα την κίνηση να έχει αναλάβει ο παραπάνω υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.6 λίτρων. Δεν ήταν κακός (ούτε βέβαια και αξιόπιστος), αλλά πραγματικά, έπρεπε οπωσδήποτε να γράφει Isuzu στην ούγια? Πάντως λόγο συμπάθειας στον Colin Chapman και στα πνευματικά τέκνα του, λέω να δούμε το ποτήρι μισογεμάτο: Μπορεί η Elan να μην είναι μια από τις καλύτερες Lotus, σίγουρα όμως είναι το καλύτερο Isuzu....
BONUS: ALFA ROMEO-NISSAN ARNA
Δεν έχουν όμως όλες οι συνεργασίες επιτυχή αποτελέσματα. Υπάρχουν και πολλά ατυχή, το ατυχέστερο όμως όλων είναι αυτό το έκτρωμα: H Nissan ήθελε ένα μοντέλο για να διεισδύσει στην ευρωπαϊκή αγορά. Έτσι ζήτησε από την Άλφα Ρομέο να τη βοηθήσει να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο που θα ήταν ελκυστικό στους κουλτουρέ αγοραστές της Γηραιάς Ηπείρου. Θα ήθελα να ήμουν παρών στο meeting για να ήξερα ποιος σκέφτηκε να κολλήσουν ένα σηματάκι Alfa σε ένα Nissan Cherry, και να δώσουν ιταλικά μηχανικά μέρη διατηρώντας αυτή την εμφάνιση. Πήραν από τις 2 εταιρείες ό,τι χειρότερο, την αξιοπιστία της Alfa Romeo και το design της Nissan! Πόσο δύσκολο πια ήταν να κάνουν ΑΚΡΙΒΩΣ το ανάποδο?
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου